Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015

Γιάννης Ιωαννίδης [ Ιούνιος / 2006]. Για τον ντεμπορισμό


http://www.happyfew.gr/about.htm


Για τον ντεμπορισμό

Ενα απο τα κλασικά όπλα του παλιού κόσμου, και ίσως εκείνο που χρησιμοποιεί

περισσότερο εναντίον των ομάδων που εκφράζουν την αναζήτηση ενός τρόπου ζωής,

είναι η διάκριση και απομόνωση ορισμένων «βεντετών» μέσ'απο τις ομάδες αυτές.

Internationale Situationniste, τεύχος 8, 1963 [1]

Η έφοδος.

Η εντελώς ιδιαίτερη ριζοσπαστικότητα της Καταστασιακής Διεθνούς, το

χαρακτηριστικό στίγμα της που την ξεχώρισε ευθύς εξαρχής απ'όλες τις ομάδες που

επικαλέστηκαν την επανάσταση, και ταυτόχρονα ό,τι πιο ζωντανό μας έχει

κληροδοτήσει, δεν πρέπει ασφαλώς ν'αναζητηθεί σε κάποιο απο τα πιο μεμονωμένα

και περιστασιακά αποτελέσματά της αλλά στο γεγονός οτι υπήρξε η πρώτη οργάνωση

ανθρώπων που θέλησε συνειδητά να είναι ο τόπος σύντηξης των πιο εξτρεμιστικών

απαιτήσεων τριών μεγάλων ιστορικών ρευμάτων της ανθρώπινης δραστηριότητας,

που μέχρι εκείνη τη στιγμή όδευαν χωρισμένα και ανεξάρτητα το ενα απο το άλλο :

1. του ρεύματος του στοχασμού πάνω στην ΄Υπαρξη και της απαίτησης για ενότητα

μεταξύ του άμεσου βιώματος και της αναπαράστασής του ή έστω για συνοχή μεταξύ

λέγειν και πράττειν,

2. του ρεύματος της Τέχνης και της απαίτησης για άμεσο ποιοτικό μετασχηματισμό

της ζωής, και

3. του ρεύματος της Πολιτικής ως ενδιαφέροντος για πρακτική επίδραση πάνω

στην ιστορία, και της απαίτησης για κατάργηση της διαχωρισμένης εξουσίας.

Με αυτό το δεδομένο θα πρέπει ακόμα να υπογραμμίσουμε τη στρατηγική ευφυία

των πρώτων καταστασιακών, στο βαθμό που έδωσαν σ'αυτή τη βούλησή τους και

στη δράση τους μια συγκεκριμένη αιχμή, δηλαδή την κριτική της καθημερινής ζωής –

εννοώντας με αυτήν, όχι βέβαια τη συγγραφή διάφορων επαναστατίστικων και

ψευτοστρατηγικών «σχολίων πάνω στην κοινωνία του θεάματος», αλλά την «κριτική

και [την] αδιάκοπη αναδημιουργία της ολότητας της καθημερινής ζωής (…) μέσα στις

συνθήκες της σημερινής καταπίεσης, με στόχο την εξόντωση αυτών των συνθηκών»

(Κ.Δ., 6, 1961).


ολόκληρο το κείμενο στην σελίδα του Γ. Ιωαννίδη:


http://artcoursescitytravellers.blogspot.gr/p/blog-page_11.html






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου