Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Early Sunday Morning, 1930 by Edward Hopper



"Νωρίς το πρωί της Κυριακής",


μια ζωγραφική που μπορεί να ληφθεί είτε ως ένα ήσυχο και γαλήνιο σκηνικό των μικρών επιχειρήσεων που έχουν κλείσει ή ένα σχόλιο για την κατάθλιψη που προξενούν αυτοί οι τόποι. Ο Χόπερ επεσήμανε σε μια συζήτηση πως η λέξη Κυριακή δεν ήταν μέρος του αρχικού τίτλου. " Είμαι λάτρης του τίτλου αυτού - αλλά, η λέξη Κυριακή τοποθετήθηκε από κάποιον άλλο.". Δεν είναι τόσο μια εικόνα της Αμερικής όσο ένα συγκεκριμένο τοπίο της Νέας Υόρκης και αργότερα ανέφερε πως ο τίτλος Early Sunday Morning είναι μια ακριβής μετάφραση από την "έβδομη λεωφόρο"(Seventh Avenue is a 1967 historical novel by Norman Bogner ) Και ο στύλος του κουρείου στο πεζοδρόμιο και οι άσπρες κουρτίνες στα διαμερίσματα του δεύτερου ορόφου, υποδηλώνουν το life style των μικρού χρόνου επιχειρηματιών στις ηνωμένες πολιτείες.
Αρχικά ο Hopper είχε ζωγραφίσει ένα πρόσωπο στο παράθυρο του δεύτερου ορόφου, αλλά αργότερα αποφάσισε ότι η αρχιτεκτονική μετέφερε τα συναισθήματά του και δεν υπήρχε λόγος για το πρόσωπο αυτό. Αν και κανείς δεν μπορεί να πει από τις ενδείξεις στις βιτρίνες τι είδους επιχείρηση αντιπροσώπευαν, εκτός από το κουρείο, τα μεγέθη των κτιρίων δείχνουν ότι παρέχονται φθηνές υπηρεσίες. Κατά τη διάρκεια της Ύφεσης βασικές βιομηχανίες, όπως ο χάλυβας υπέστη ζημιές, ενώ μικρές επιχειρήσεις προσανατολισμένες στην παροχή υπηρεσιών, όπως αυτές που πωλούσαν παπούτσια, ρούχα, τρόφιμα, φάρμακα, και το φυσικό αέριο έμειναν ενεργά, και μερικά ακόμη άκμασαν: βενζινάδικα, πλυντήρια, ινστιτούτα ομορφιάς και κουρεία εξυπηρετούσαν μία διαρκώς αυξανόμενη πελατεία. Τα καταστήματα στο "Νωρίς το πρωί της Κυριακής", τα οποία εκτείνονται σε μια συνεχή γραμμή πέρα από τα όρια της εικόνας, κάτι που ενισχύει την οριζόντια μορφή του καμβά, τονίζουν την πανταχού παρουσία των μικρών επιχειρήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην επάνω δεξιά γωνία της εικόνας, το σκούρο καφέ πέρασμα του χρώματος υποδηλώνει την πλευρά ενός μεγάλου κτιρίου και δηλώνει την πιθανή καταπάτηση του επιχειρηματικού κόσμου σε αυτό το ηλιόλουστο μπλοκ. Άλλες σκιές που ρίχνει, επίσης, από τα δεξιά, διακριτικά σημαίνει ότι ο μικροκαταστηματάρχης, σύμβολο της προόδου του ατόμου στις αρχές του δέκατου ένατου αιώνα - αμερικανικό ιδανικό, είναι σε σύγκρουση με μεγαλύτερες, λιγότερο σαφώς καθορισμένες δυνάμεις. Με τον τρόπο αυτό η ζωγραφική συνεχίζει το Προοδευτικό ιδανικό και πλαγίως αναφέρεται στην σκιερή σφαίρα των μεγαλύτερων δομών.


\http://www.edwardhopper.net/railroad-sunset.jsp

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου