Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Κέντρα της Αναγεννήσεως.


Η Φλωρεντία και η Βενετία υπήρξαν τα μεγαλύτερα κέντρα ζωγραφικής . Η ζωγραφική της Αναγεννήσεως αρχίζει με τον Μαζάτσιο που άφησε ένα μόνο έργο, τις νωπογραφίες (φρέσκο) του παρεκκλησίου του Μπανκράτσι στην Σάντα Μαρία ντελ Καρμίνε της Φλωρεντίας. Ο Μαζάτσιο
θεωρείται ο πρώτος που προσανατόλισε την ιταλική ζωγραφική προς το πνεύμα της Αναγεννήσεως. Πολλοί ζωγράφοι, όλοι αξιόλογοι, εμφανίστηκαν τότε με σπουδαιότερους τον Φίλιππο Λίππι,, τον Σάντρο Μποτιτσέλι, τον Ντομενίκο Γκιρλαντάιο, τον Πιέτρο Βαννούτσι ή Περουτζίνο, τον Πιέρρο ντέλλα Φραντσέσκα, τον Μιχαήλ Άγγελο, τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι κ.α. Η ιταλική όμως ζωγραφική δεν περιορίστηκε μόνο στην Φλωρεντία και γενικά στην Τοσκάνη. Πολλοί ζωγράφοι έζησαν σε άλλες πόλεις και τις επλούτισαν με έργα, τα οποία κινούν ακόμη και σήμερα τον θαυμασμό. Από αυτούς, αναφέρουμε τον Αντρέα Μαντένια, λάτρη της ρωμαϊκής αρχαιότητος , και τον Τζιοβάννι Μπελλίνι, που έζησε στη Βενετία.




Τομάζο Μαζάτσιο (Tommaso Masaccio, 1401 -1428), "H Αγία Τριάδα" (1424-1428), νωπογραφία, Φλωρεντία, εκκλησία Σάντα Μαρία ΝοΒέλα. Προοπτική ανάλυση της σύνθεσης.





Άποψη της Φλωρεντίας (επάνω) και της Βενετίας (κάτω) όπως ήταν εκείνη την περίοδο



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου